Project details

  • Client: OVT Breda
  • Locatie: Breda

Over dit project

De bouw van het nieuwe station Breda startte in 2012. In september 2014 is de noordelijke entree (Belcrumkant) in gebruik genomen. Toen ging ook de bouw aan de centrumkant van start. Op 8 september 2016 is het nieuwe station van Breda officieel geopend. Het moderne Station Breda is toegerust op een groeiend aantal reizigers. Gebruiken nu nog elke dag circa 27.000 mensen het station, in 2020 zal dit ongeveer 57.000 zijn. Ook het nieuwe station telt zeven sporen en drie perrons, waar per uur zestien treinen aankomen en vertrekken. Vier van die zestien zijn hogesnelheidstreinen. Station Breda heeft een nieuw busperron. Dit biedt ruimte aan twintig bussen waarvan de dienstregeling goed zal aansluiten op die van de treinen. In en rond het station komt plek voor meer dan 6.000 fietsen en op het dak van het station kunnen ruim 720 auto’s parkeren.

Samenvatting

Alpha leverde alle railkokers voor de hoofddistributie van de stroom